Ford w Europie zamierza oferować wariant zelektryfikowany w każdym swoim modelu, począwszy od nowej generacji Focusa. Nowa strategia w zakresie elektromobilności obejmie całą ofertę koncernu na Starym Kontynencie: od miejskiej Fiesty po dostawczego Transita, który w ubiegłym roku został zaprezentowany w wariancie hybrydowym typu plug-in. Oprócz samochodów typu PHEV, w portfolio Forda znajdą się również samochody z systemami mild-hybrid, „klasyczne” hybrydy, pozbawione możliwość doładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła energii, jak również pojazdy całkowicie elektryczne.
Koncern planuje wprowadzić na rynek zarówno zupełnie nowe modele, jak i zelektryfikowane warianty samochodów dostępnych obecnie. Ford zamierza przedstawić szczegóły swojej strategii w kolejnych miesiącach. Producent z Dearborn zapowiedział m.in. debiut zeroemisyjnego crossovera zainspirowanego sportowym modelem Mustang. Pojazd zostanie zaprezentowany w 2020 r. Amerykański koncern chce zainwestować 11 mld dolarów, aby do 2022 r. wprowadzić na rynek 40 zelektryfikowanych modeli, w tym 16 całkowicie elektrycznych.
Według niedawnych doniesień, Ford rozważa rozpoczęcie kooperacji w dziedzinie elektromobilności z Grupą Volkswagena. Obie firmy współpracują już w ramach joint venture IONITY, rozwijającej w Europie sieć ultraszybkiego ładowania EV.
media.ford.com, materiały własne