Volkswagen poinformował, że obniżył dotychczasową cenę całkowicie elektrycznego, miejskiego modelu e-up! o 15 400 zł. Obecnie, samochód można nabyć za 101 790 zł, co sprawia, że jest jednym z najtańszych samochodów zeroemisyjnych na polskim rynku. Według Volkswagena, w przypadku modelu e-up!, przy średniej cenie energii elektrycznej, wynoszącej 55 groszy za 1 kWh, koszt przejechania 100 km wynosi 8,03 zł
E-up! jest dostępny w sprzedaży od końca 2013 r. Do napędu samochodu służy silnik elektryczny o mocy 82 KM, który energię czerpie z baterii litowo-jonowej o pojemności 18,7 kWh umieszczonej w podłodze między osiami. Moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni. Zasięg pojazdu – w zależności od stylu jazdy – wynosi między 120 a 160 kilometrów. Według nowej normy WLTP samochód może przejechać na jednym ładowaniu w cyklu mieszanym 134 km.
Kierowca ma do wyboru pięć stopni rekuperacji energii. W najmocniejszym do jazdy wystarcza jedynie pedał gazu – hamowanie po jego odjęciu jest na tyle mocne, że praktycznie nie zachodzi konieczność korzystania z pedału hamulca. E-up! przyspiesza do 60 km/h w 4,9 sekundy, zaś do 100 km/h w 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna pojazdu została ograniczona do 130 km/h.
Z wykorzystaniem Wallboxa lub ładowarki typu Carport o mocy 3,6 kW, czas ładowania baterii wynosi sześć godzin. E-up! jest również przystosowany do ładowania prądem stałym (DC) przez złącze CCS (Combined Charging System). W przypadku stacji ładowania o mocy 40 kW czas uzupełnienia akumulatora do 80% wynosi 30 minut.
Jak powiedział Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen:
„Samochody elektryczne tanieją i ten trend będzie się utrzymywał. Doskonałym przykładem jest elektryczny up!, który dziś kosztuje ponad 15 000 zł mniej niż w minionym roku. Podobnie będzie z autami z wyższych segmentów. Kompaktowy model ID. – samochód elektryczny nowej generacji, który zadebiutuje w drugiej połowie tego roku, mimo bardziej pojemnej baterii będzie zdecydowanie tańszy od obecnego e-Golfa. Volkswagen zamierza sprzedawać samochody elektryczne milionom osób, a nie tylko milionerom. Atrakcyjna oferta, niskie koszty eksploatacji i rozwijająca się infrastruktura przyczynią się do realizacji tego planu”.
Według planów Volkswagena, roczna sprzedaż modeli z rodziny ID. przekroczy milion egzemplarzy już w 2025 r.
vw.press-bank.pl, materiały własne