Po wygranych przetargach na dostawę autobusów elektrycznych do Berlina i Hamburga, Solaris podpisał umowę na wyprodukowanie trzech pojazdów Solaris Urbino 12 electric dla Monachium i okolic. To pierwsze napędzane energią elektryczną autobusy zakupione przez prywatną firmę autobusową w Niemczech. Ettenhuber GmbH jest również pierwszym przewoźnikiem, który zakupił pojazdy Solaris Urbino 12 w ich najnowszej odsłonie.
Pojazdy zostaną wyposażone w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh, ładowane poprzez złącze plug-in. Ładowarkę będzie można podłączyć zarówno według standardu producenta do gniazda zamontowanego nad pierwszym, prawym nadkolem oraz – na specjalne życzenie niemieckiego przewoźnika – również po prawej stronie z tyłu pojazdu. Za napęd autobusów ma odpowiadać oś elektryczna ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.
Zeroemisyjne autobusy dla monachijskiego przewoźnika otrzymają nowy design cechujący się m.in. zaokrągloną szybą przednią oraz system oświetlenia przedniego bazujący w 100% na technologii LED. Zamiast dotychczasowych 5 reflektorów, wszystkie światła (drogowe, mijania przeciwmgielne, kierunkowskazy i pozycyjne) zastąpione zostaną 3 reflektorami.
Wewnątrz każdego autobusu zamontowane zostaną 33 siedzenia, a 12 z nich dostępnych będzie z niskiej podłogi. Maksymalnie pojazdy pomieszczą 71 pasażerów. Wyposażenie elektrycznych Solarisów obejmie klimatyzację i system informacji pasażerskiej. Gniazda USB umożliwią natomiast ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie podróży, a WiFi dostęp do Internetu. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów, w pojazdach zamontowany będzie system prewencji kolizyjnej – Mobileye – który ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi m.in. o nieplanowanym i niekontrolowanym zjechaniu z pasa ruchu.
solarisbus.com, materiały własne