Koncern Hyundai Motor Group (HMG), w skład którego wchodzą spółki motoryzacyjne Hyundai Motor Company oraz Kia Motors Corporation, ogłosił swój długoterminowy plan strategiczny w zakresie pojazdów wodorowych „FCEV Vision 2030”.
Do 2030 r. koreański gigant zamierza wytwarzać rocznie 700 000 systemów ogniw paliwowych. Hyundai planuje dostarczać swoją technologię do podmiotów zewnętrznych: producentów pojazdów drogowych, dronów, statków, taboru kolejowego oraz wózków widłowych. Koncern spodziewa się, że zapotrzebowanie na ogniwa paliwowe będzie rosnąć również w sektorach niezwiązanych z sektorem transportu, m.in. na rynku systemów magazynowania energii.
Jednocześnie, do 2030 r., roczny poziom produkcji pojazdów wodorowych Hyundaia zwiększy się do 500 000. Liczba ta obejmie zarówno samochody pasażerskie jak i użytkowe FCEV. Koreański koncern zakłada, że globalny popyt na pojazdy wodorowe do tego czasu będzie wynosił ok. 2 mln sztuk rocznie.
W pierwszej fazie realizacji planu, Hyundai Mobis, spółka zależna HMG odpowiadająca za produkcję ogniw paliwowych, oficjalnie rozpoczęła budowę swojej drugiej fabryki w południowokoreąńskim mieście Chungju. Nowy obiekt pozwoli na podniesienie poziomu produkcji systemów ogniw paliwowych z obecnych 3 000 sztuk rocznie do 40 000 sztuk do roku 2022.
Według założeń, wraz z realizacją planu „FCEV Vision 2030”, Hyundai Motor Group oraz jego dostawcy wydadzą ok. 7,6 biliona wonów (ok. 25,5 mld zł) na inwestycje w badania i rozwój oraz ekspansję zakładów. W konsekwencji, do 2030 r., powstanie 51 000 nowych miejsc pracy.
hyundai.news, bloomberg.com, materiały własne