Škoda oficjalnie ujawniła swoją strategię z zakresu elektromobilności. W przyszłym roku czeska marka zaprezentuje pierwsze, zelektryfikowane modele samochodów. Producent z Mladá Boleslav zapowiada, że nadchodzące pojazdy dostarczą wysokie standardy komfortu i bezpieczeństwa, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy oraz usługi z obszaru łączności.
W 2019 r. Škoda zaprezentuje swój pierwszy, w pełni elektryczny model. Będzie nim miejski Citigo o zasięgu 300 km na jednym ładowaniu. W tym samym roku zadebiutuje również model Superb z napędem hybrydowym typu plug-in. Z kolei w 2020 r. Škoda wprowadzi zeroemisyjny pojazd oparty na platformie MEB, przeznaczonej do samochodów całkowicie elektrycznych Grupy Volkswagena. Według zapowiedzi, zasięg nowego EV wyniesie do 500 km.
Zgodnie z prognozami na rok 2025, samochody elektryczne wyprodukowane przez Škodę mają odpowiadać za 25 proc. sprzedanych przez markę pojazdów w Europie. Czeski producent zamierza zainwestować co najmniej 2 miliardy euro w rozwój elektrycznych pojazdów i usług z zakresu elektromobilności. Jak informuje Škoda, kluczowe dla realizacji wyznaczonych celów będzie równoczesne wdrażanie nowoczesnych technologii z zakresu cyfryzacji i automatyzacji oraz równoległe usprawnianie samych procesów produkcyjnych.
prportal.skoda.pl, materiały własne