ISBnews, materiały własne
Lidl powiększył swoją sieć stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce o kolejne trzy urządzenia ABB – ma ich obecnie cztery, podała spółka. Lidl planuje rozbudowę tej sieci w kraju i za granicą.
„ABB dostarczyła w tym roku trzy stacje do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w technologii prądu stałego (DC) dla Lidl Polska. Sieć sklepów zamówiła także autorską aplikację ABB, wykorzystującą możliwości nowej, cyfrowej platformy ABB AbilityTM. Aplikacja pozwoli na monitorowanie oraz zarządzanie siecią własnych stacji, których Lidl na terenie Polski posiada już cztery” – czytamy w komunikacie.
Pierwsza z ładowarek zainstalowana została w Poznaniu, w 600. sklepie Lidla w Polsce, a trzy kolejne, dostarczone w ramach ostatnich zamówień, w sklepach w Warszawie – na ulicach Modlińskiej i Puławskiej – a także w Centrum Dystrybucyjnym w Gródkowie w województwie śląskim. W każdej z lokalizacji zamontowano ten sam model stacji do ładowania: Terra 53 CJG.
„Właśnie ta konkretna stacja montowana jest przy sklepach Lidla w Europie: ponad 100 stacji szybkiego ładowania jest dostępnych w placówkach sieci w Szwecji, Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii i na Węgrzech. I zgodnie ze swoją strategią zrównoważonego rozwoju Lidl zakłada kolejne inwestycje” – czytamy dalej.
W 2016 r. w Europie sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o ponad 40% r/r. Pozytywny trend ma się utrzymać i klientów przyjeżdżających na zakupy e-autem będzie przybywać, podkreśla Lidl.
„Lidl wyznacza branży handlu detalicznego dobry kierunek. Ładowanie pojazdów elektrycznych przy sklepach wielkopowierzchniowych, galeriach i biurach będzie zyskiwało na popularności. W czasie, w którym robimy zakupy czy odbywamy spotkania, mamy możliwość doładowania samochodu. Powinniśmy jednak mieć na uwadze, ze moce stacji muszą być coraz większe, by ładowanie trwało odpowiednio krótko i czas spędzany przy stacji był dopasowany do potrzeb klientów” – wskazał Wojciech Dziwisz z ABB, odpowiedzialny za rozwój biznesu elektromobilności, cytowany w komunikacie.
„W Lidl Polska działamy w sposób zrównoważony, opierając się na przyjętej przez nas strategii CSR. Sklepy naszej sieci wyposażone są w wiele proekologicznych rozwiązań, m.in. odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, rekuperację, gruntowe pompy ciepła, oświetlenie LED oraz duże przeszklenia pozwalające na optymalizację wykorzystania światła dziennego. Ostatnio poszliśmy o krok dalej. Sześćsetny sklep Lidla w Polsce, który powstał w Poznaniu, wyposażyliśmy dodatkowo w ogniwa fotowoltaiczne pozwalające na pozyskanie prądu z energii słonecznej. Powstał też tu wspomniany punkt ładowania samochodów elektrycznych i stacja rowerowa zintegrowana z infrastrukturą miejską” – dodała Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.
Dostarczone przez ABB systemy do ładowania zgodne są z trzema międzynarodowymi standardami ładowania – prądem stałym, pojazdów produkcji japońskiej (CHAdeMO), a także pojazdów produkcji amerykańskiej i niemieckiej (CCS Combo 2) oraz ładowania prądem przemiennym (standard Typ 2). Stacje są więc przystosowane do obsługi wszystkich marek samochodów elektrycznych dostępnych na rynku.
W materiale wskazano, że ABB jest liderem rynku sprzedaży szybkich stacji do ładowania. Do tej pory na całym świecie firma sprzedała ponad 5000 punktów zasilania DC (prądem stałym).
ABB jest liderem w technologiach dla energetyki, robotyki i systemów napędowych, automatyki przemysłowej i sieci energetycznych, obsługującym klientów z sektora użyteczności publicznej, przemysłu oraz transportu i infrastruktury na całym świecie. Grupa ABB zatrudnia około 132 000 pracowników w ponad 100 krajach świata.
Lidl Polska należy do Grupa Schwarz. W Europie istnieje ok. 10 tys. sklepów pod marką Lidl.