Grupa BMW przebudowuje fabrykę w Dingolfing pod kątem samochodów z napędem elektrycznym. W celu wdrożenia produkcji akumulatorów do zeroemisyjnych MINI, koncern z Monachium zamierza zainwestować w zakład kwotę w wysokości kilkudziesięciu milionów euro.
Urządzenia do wytwarzania modułów baterii wraz z linią montażową akumulatorów zostaną zlokalizowane w zachodnim skrzydle fabryki podzespołów w Dingolfing (oznaczonej jako 02.20) na powierzchni ok. 6 tys. metrów kwadratowych. Obecnie instalowane są pierwsze systemy, które w następnej kolejności będą poddawane testom sekwencyjnym.
Jak powiedział Roland Maurer, dyrektor działu Planowania i Produkcji E-Napędów w Grupie BMW:
„Wraz z wprowadzeniem nowych modeli oraz rosnącym popytem na pojazdy zelektryfikowane, w nadchodzących miesiącach i latach będziemy znacząco zwiększać produkcję elektrycznych komponentów”.
Całkowicie elektryczne MINI ma być produkowane w Oksfordzie, w południowej Anglii, począwszy od końca 2019 r. Akumulatory samochodu dostarczy zakład w Dingolfing, zaś silniki elektryczne sąsiednia fabryka Grupy BMW w Landshut. W rezultacie samochód zyska „angielski wygląd i bawarskie serce”.
W 2020 r. fabryka w Dingolfing rozpocznie ponadto produkcję piątej generacji elektrycznych systemów napędowych dla przyszłych modeli zelektryfikowanych Grupy BMW, takich jak BMW iX3, BMW i4 oraz BMW iNEXT. W tym celu rozpoczęto już szeroko zakrojone prace modyfikacyjne i przygotowawcze. W odniesieniu do rosnącego znaczenia i kluczowej roli w obrębie sieci produkcyjnej, nazwa fabryki komponentów 02.20 zostanie zmieniona na „Centrum Kompetencyjne Produkcji e-drive Grupy BMW”.
Zakład 02.20, jedna z najstarszych sekcji w obrębie fabryki w Dingolfing, produkuje akumulatory i silniki elektryczne do hybryd typu plug-in BMW od 2015 r. W przeszłości stanowił także główną siedzibę globalnej dystrybucji części zamiennych koncernu z Monachium. W ciągu kilku ostatnich lat dystrybucję części stopniowo przenoszono do nowych magazynów w Wallersdorf i Bruckberg. Zakład zatrudnia obecnie ponad 300 osób.
Obiekt w Dingolfing należy do globalnej sieci 30 zakładów produkcyjnych Grupy BMW. W fabryce 02.40 każdego dnia powstaje ok. 1 600 egzemplarzy BMW 3, 4, 5, 6, 7 oraz 8. Łącznie, w 2017 r., zakład wyprodukował ponad 376 tys. samochodów. Obecnie w fabryce zatrudnionych jest ok. 18 000 pracowników i 800 praktykantów.
Oprócz fabryki pojazdów, w Dingolfing zlokalizowano także zakłady produkcji komponentów takich elementy tłoczone, siedzenia oraz podzespoły podwozia i napędu. Dzięki doświadczeniu w produkcji samochodowych konstrukcji aluminiowych i alternatywnych układów napędowych, fabryka w Dingolfing dostarcza kluczowe części dla elektrycznych modeli z serii BMW i, takie jak np. akumulatory wysokonapięciowe czy przekładnie, które następnie trafiają do zakładu produkcyjnego w Lipsku. Ponadto w Dingolfing powstają akumulatory oraz silniki elektryczne do hybryd typu plug-in Grupy BMW, jak również karoserie do wszystkich modeli Rolls-Royce’a.press.bmwgroup.com, materiały własne