Wodorowy Hyundai NEXO w teście zderzeniowym Euro NCAP otrzymał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. To pierwszy w historii organizacji model zasilany ogniwami paliwowymi, który został przetestowany w próbie zderzeniowej. FCEV Hyundaia oceniono szczególnie wysoko w kategoriach bezpieczeństwa pasażerów, zarówno dorosłych, jak i dzieci (odpowiednio na 94% i 87%). Co więcej, według informacji brytyjskiego The Telegraph, wynik NEXO jest najlepszy spośród wszystkich samochodów zeroemisyjnych w testach Euro NCAP.
Wodorowy Hyundai został wyposażony w silnik o mocy 163 KM i momencie obrotowym 395 Nm. Jednostka napędowa jest zasilana energią elektryczną z ogniw paliwowych, która powstaje na skutek reakcji wodoru z tlenem. Samochód przyspiesza od 0 do 97 km/h (60 mph) w 9,5 sekundy, rozpędza się maksymalnie do 179 km/h, a jego zasięg na jednym tankowaniu wynosi 666 km (cykl WLTP). Uzupełnienie zbiorników z wodorem zajmuje mniej niż 5 minut.
Jak poinformował Hyundai, model NEXO wchodzi do sprzedaży w Europie, zaś konkretna data debiutu pojazdu w salonach zależy od danego rynku. Ceny pojazdu w Norwegii rozpoczynają się od 585 900 koron (ok. 265 000 zł). Dla porównania, za całkowicie elektryczny model Kona Electric, który czerpie energię za baterii, należy zapłacić co najmniej 325 900 koron (ok. 148 000 zł).
hyundai.news, materiały własne