Grupa Volkswagena rozpoczęła budowę swojej pierwszej fabryki zaprojektowanej wyłącznie na potrzeby produkcji pojazdów elektrycznych opartych na platformie MEB. Zakład SAIC Volkswagen zostanie uruchomiony w Anting (Szanghaj) w 2020 r. Pierwszym modelem powstającym w nowej fabryce stanie się elektryczny SUV Volkswagena. Pojazdy wykorzystujące architekturę MEB będą również produkowane w chińskim zakładzie w Foshan oraz w Zwickau w Niemczech.
Jak powiedział dr. Herbert Diess, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen:
„Dzięki platformie MEB z łatwością będziemy w stanie produkować na dużą skalę najnowocześniejsze pojazdy elektryczne dla naszych chińskich klientów. Grupa Volkswagen, jej marki i chińscy partnerzy joint venture konsekwentnie dążą do osiągnięcia zrównoważonej mobilności i napędzają transformację przemysłu motoryzacyjnego nie tylko w Chinach, ale na całym świecie. W ten sposób podkreślamy znaczenie chińskiego rynku dla Grupy Volkswagen”.
Fabryka SAIC Volkswagen będzie funkcjonować zgodnie z koncepcją Industry 4.0, która zwiększa stopień automatyzacji i wydajność produkcji. Obiekt zostanie wyposażony w ponad 1 400 robotów, a także w szereg nowoczesnych technologii, takich jak AI (sztuczna inteligencja), AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość). Powierzchnia fabryki obejmie 610 000 metrów kwadratowych – między innymi tłocznię, zakład montażu akumulatorów i magazyn wysokiego składowania. .
Obiekt zostanie oddany do użytku do 2020 r. i będzie produkował do 300 000 samochodów rocznie. Mają w nim powstawać wyłącznie różne modele pojazdów elektrycznych, w tym średnie i duże SUV-y, oraz akumulatory.
Samochody produkowane w zakładach w Anting będą bazować na platformie MEB, która została opracowana wyłącznie na potrzeby masowej produkcji EV. Dzięki tej architekturze pojazdy zyskają bardziej dynamiczną sylwetkę, zapewnią więcej miejsca w kabinie oraz zostaną przystosowane do akumulatorów o znacznie większej pojemności. Nowa generacja samochodów elektrycznych zaoferuje również zintegrowane usługi cyfrowe i możliwość przystosowania w przyszłości do jazdy autonomicznej.
Zgodnie ze strategią „Roadmap E”, w ofercie Grupy Volkswagena do 2025 roku pojawi się 50 elektrycznych modeli. Jeden z czterech sprzedanych nowych samochodów ma być zasilany wyłącznie energią elektryczną.
W czerwcu w Chinach otworzono fabrykę FAW-Volkswagen w Foshan. Dzięki rozbudowie placówki jej roczna zdolność produkcyjna podwoiła się z 300 000 do 600 000 samochodów. Do 2020 r. w zakładach w Foshan rozpocznie się montaż akumulatorów dla pojazdów skonstruowanych na platformie MEB.
Ponadto, pod koniec maja, uruchomiono produkcję modeli Volkswagena w fabryce FAW-Volkswagen w Qingdao. Ten zakład pozwala wytwarzać na jednej linii jednocześnie pojazdy z silnikami spalinowymi oraz samochody elektryczne. W zakładach FAW-Volkswagen będą powstawać także akumulatory dla hybrydowych modeli produkowanych na platformie MQB.
vw.press-bank.pl, materiały własne