Ford rozpoczął w Kolonii produkcję zeroemisyjnych vanów StreetScooter WORK XL. Pojazdy trafiają do floty Deutsche Post.
Samochody wykorzystują podwozie Forda Transita i zostały wyposażone w całkowicie elektryczny układ napędowy oraz nadwozie zaprojektowane i zabudowane według specyfikacji firmy StreetScooter. Przy produkcji pojazdów na dwie zmiany pracuje ok. 180 pracowników Forda. Dziennie powstaje do 16 sztuk elektrycznych vanów, zaś roczny poziom produkcji szacuje się na 3,5 tys. sztuk.
WORK XL to największy pojazd w ofercie StreetScootera, będącego własnością Deutsche Post. Objętość przestrzeni bagażowej pojazdów wynosi 20 m3 i są one w stanie przewieźć jednorazowo ponad 200 przesyłek o łącznej wadze do 1 275 kg. Układ napędowy vanów dostarcza moc 122 KM i 276 Nm momentu obrotowego. Dzięki akumulatorom litowo-jonowym o pojemności do 76 kWh maksymalny zasięg WORK XL na jednym ładowaniu to 200 km.
Jak podaje Ford, każdy z vanów pozwoli zredukować rocznie emisje dwutlenku węgla o 5 ton i zaoszczędzić 1 900 litrów paliwa. Deutsche Post DHL używa pojazdów do dostaw w obrębie obszarów miejskich na terenie Niemiec. Firma rozważa również możliwość dostarczania samochodów dla innych podmiotów.
Niezależnie od rozpoczęcia produkcji vanów dla DHL, Ford zaprezentował niedawno dostawczy model Transit w odmianie plug-in hybrid. Zasięg pojazdu w trybie zeroemisyjnym wynosi 50 km, zaś w trybie hybrydowym 500 km. Transit Custom PHEV, podobnie jak konwencjonalne odmiana zasilana silnikiem Diesla, może przewieźć ładunek o masie przekraczającej tonę.
Według planów, Ford zamierza zainwestować łącznie 9,5 mld euro by wprowadzić na rynek 16 modeli całkowicie elektrycznych i łącznie 40 zelektryfikowanych do 2022 r.
media.ford.com, materiały własne