Peugeot ujawnił szczegóły techniczne swoich pojazdów wyposażonych w systemy hybrydowe typu plug-in. Technologia tego typu zostanie zastosowana w modelach 3008, jak również 508 i 508 SW. Układy napędowe Hybrid i Hybrid4 (ten ostatni będzie przeznaczony do SUVa 3008 w wersji z napędem na cztery koła) pojawią się w gamie francuskiego producenta jesienią 2019 r.
Peugeot przystosował benzynowy, 1,6-litrowy silnik PureTech do stosowania w hybrydach plug-in m.in. poprzez dodanie dwufunkcyjnego alternatora-rozrusznika i wyposażenie jednostki w specjalny układ chłodzenia. Silnik rozwija moc 180 KM z układem Hybrid i 200 KM w przypadku Hybrid4. Jednostka współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission), która jest specjalnie przeznaczona do napędów hybrydowych typu plug-in.
SUV 3008 w wersji Hybrid4 osiągnie maksymalną moc 300 KM. Silnik PureTech zostanie połączony w tym przypadku z dwoma silnikami elektrycznymi (jednym z przodu, drugim z tyłu, z których każdy rozwinie moc 110 KM/80 kW).
Samochód przyspieszy od 0 do 100 km/h w ciągu 6,5 s. Kilka miesięcy po debiucie modelu, na rynku pojawi się wariant Hybrid z napędem na przednie koła o mocy 225 KM. Litowo-jonowy akumulator, umieszczony pod drugim rzędem siedzeń będzie dysponował pojemnością 11,8 kWh w wersji Hybrid lub 13,2 kWh w odmianie Hybrid4. Zasięg modelu 3008 w trybie zeroemisyjnym w wariancie z większymi bateriami wyniesie 50 km według cyklu WLTP (60 km wg NEDC). Jazda w trybie elektrycznym ma być możliwa do prędkości 135 km/h, przy której nastąpi przełączenie na napęd spalinowy.
Z kolei modele 508 i 508 SW będą dostępne w odmianie Hybrid. Podobnie jak w przypadku bazowej, hybrydowej wersji SUVa 3008, ich łączna maksymalna moc, przenoszona na przednią oś, wyniesie 225 KM. Akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh umożliwi pokonanie w trybie elektrycznym dystansu do 40 kilometrów w cyklu WLTP.
Ładowanie akumulatorów ze standardowego gniazdka potrwa 8 godzin (ładowarka 3,3 kW, 8 A). Użycie gniazda typu Green’up skróci ten czas do 4 godzin ( ładowarka 3,3 kW, 14 A), zaś wykorzystanie terminala typu Wallbox do niecałych 2 godzin (ładowarka 6,6 kW dostępna w opcji, 32 A).
PHEVy francuskiego producenta zostaną wyposażone m.in. w funkcję Brake, która umożliwia wyhamowanie samochodu bez użycia pedału hamulca. Technologia pozwoli ponadto na doładowywanie akumulatora trakcyjnego, na przykład podczas jazdy w dół. Dla zwiększenia zasięgu samochodów w trybie elektrycznym zastosowano układ hamulcowy i-Booster o wysokiej sprawności energetycznej. Odzyskuje on energię podczas hamowania lub zwalniania, bez użycia pedału hamulca (w wersjach spalinowych energia ta jest tracona). peugeot-media.pl, materiały własne