Jak poinformowała Toyota, podczas drugiej rundy Eco Rally hybrydowy Auris TS Kombi w wersji Freestyle przez 71% czasu korzystał z napędu elektrycznego.
Druga runda Eco Rally była częścią Rajdu Nowych Energii i 7. Rajdu Polski Historycznego. Rywalizację oficjalnie rozpoczęła ceremonia na krakowskim Rynku. W hybrydowych Toyotach Auris TS Kombi zasiadło 16 dziennikarzy reprezentujących media motoryzacyjne i biznesowe. Zadaniem uczestników było pokonanie prawie 300-kilometrowej trasy rajdu w określonym czasie, jednocześnie notując jak najniższe średnie zużycie paliwa. Trasy wyznaczone między Krakowem a Starym Sączem cechowała znaczna ilość wzniesień i ostrych zakrętów, co wpływało na trudność zadania.
Rywalizację na pierwszym miejscu zakończyły dwie załogi, które uzyskały taki sam rezultat średniego zużycia paliwa na poziomie 4,1 l/100 km. Ostateczne rozstrzygnięcie przyniósł wynik czasu pokonanego z wykorzystaniem silnika elektrycznego, który dla zwycięskiej załogi wyniósł aż 71 procent. Na pojedynczych etapach uczestnicy notowali jeszcze lepsze rezultaty. Jedna z załóg uzyskała na etapie średnie spalanie wynoszące 3,1 l benzyny na 100 km, a inna załoga przez 74 procent czasu jazdy korzystała z silnika elektrycznego.
Jak powiedział Robert Mularczyk, dyrektor PR Toyota Motor Poland:
„Rywalizacja w ramach drugiej rundy Eco Rally była dla uczestników naprawdę trudnym wyzwaniem. W odróżnieniu od pierwszej rundy, organizowanej w Wielkopolsce, załogi miały do pokonania dłuższy dystans w trudnym, górzystym terenie, który zdecydowanie nie ułatwiał ekonomicznej jazdy. Mimo to uczestnicy spisali się świetnie, tak samo jak prowadzone przez nich hybrydowe Toyoty Auris. Zwycięski wynik 71 procent czasu przejechanego z wykorzystaniem napędu elektrycznego pokazuje, że napęd hybrydowy sprawdza się nie tylko w mieście, zaś Auris Hybrid TS to prawdziwie wszechstronne i ekonomiczne kombi”.
toyotanews.eu, materiały własne