Spółka DHL w Polsce rozpoczyna testy samochodu ciężarowego Iveco Stralis NP460m napędzanego silnikiem zasilanym skroplonym gazem ziemnym (LNG). Pojazdy tego typu stanowią alternatywę modeli z silnikami wysokoprężnymi.
Testowana ciężarówka ma realizować transport na kilku trasach krajowych obok użytkowanych przez partnerów DHL Freight pojazdów napędzanych olejem napędowym. Celem testu jest sprawdzenie w praktyce walorów eksploatacyjnych pojazdu na LNG oraz weryfikacja zastosowania pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi w codziennej działalności DHL Freight. Spółka otrzymała samochód do testów na 3 tygodnie.
W ocenie producenta dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2 000 Nm pojazd posiada analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE, zawierający funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.
Pojazd wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Według producenta, taki zapas pozwala pokonać 1,6 tys. kilometrów na jednym tankowaniu.
cire.pl