Toyota zamierza zmodernizować swoją fabrykę zlokalizowaną w północno-chińskim Tiencinie w celu produkcji pojazdów elektrycznych. Warta 263 mln inwestycja uzyskała już akceptację ze strony władz miasta.
Prace modernizacyjne w zakładzie rozpoczną się we wrześniu bieżącego roku i zostaną ukończone w marcu 2019 r. Według planów, w zakładzie będzie powstawać 110 tys. hybryd plug-in oraz 10 tys. pojazdów całkowicie elektrycznych rocznie.
Fabryka w Tiencinie należy do spółki joint venture utworzonej przez Toyotę z chińskim FAW. Obecnie, japoński koncern produkuje w Państwie Środka wyłącznie pojazdy spalinowe oraz „klasyczne” hybrydy pozbawione możliwości doładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła energii.
W przyszłym roku rząd w Pekinie zamierza wprowadzić regulacje, zgodnie z którymi wszystkie większe podmioty z sektora motoryzacyjnego (importujące lub produkujące ponad 30 000 tys. konwencjonalnych samochodów rocznie na chiński rynek) będą musiały sprzedawać określoną liczbę EV. W przeciwnym wypadku zostaną narażene na wysokie kary.
Aby sprostać nowym wymaganiom, Toyota zamierza rozpocząć w przyszłym roku lokalną produkcję dwóch modeli hybryd typu plug-in: Corolli w wersji PHEV we współpracy z FAW, oraz Levin w analogicznej odmianie w ramach partnerstwa z GAC Motor.
Ponadto, w 2020 r. japoński koncern wprowadzi do sprzedaży w Chinach dwa, całkowicie elektryczne warianty kompaktowego crossovera C-HR.
W ciągu pięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku klienci z Państwa Środka nabyli łącznie 562 200 pojazdów Toyoty. Oznacza to wzrost o 8,7% w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r.
autonewschina.com, materiały własne