W 2019 roku w Europie Zachodniej i Środkowej zadebiutuje Toyota Camry. Nowy model zostanie wyposażony w układ hybrydowy czwartej generacji opracowany w architekturze TNGA.
Napęd hybrydowy Toyoty Camry składa się z 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego z serii Dynamic Force Engine oraz silnika elektrycznego. Układ zapewnia moc 218 KM (160 kW) i rozpędza samochód do 100 km/h w 8,3 s.
Według danych producenta, silnik benzynowy Camry odznacza się wysokimi wartościami sprawności cieplnej oraz mocy jednostkowej, jak również zwartą konstrukcją i niewielką masą.
Jak informuje Toyota, sterownik mocy hybrydowego układu napędowego wykorzystuje nowe elementy półprzewodnikowe, które umożliwiły zmniejszenie strat energii o ok. 10%. Jest także o 10% mniejszy i o 20% lżejszy, dzięki czemu możliwe było umieszczenie go nad przekładnią napędową.
Silnik elektryczny Camry rozwija moc 120 KM (88 kW) i moment obrotowy 202 Nm. Z kolei nowy, niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny o napięciu nominalnym 244,8 V i pojemności 6,5 Ah zawiera 204 ogniwa. Jest o 11% mniejszy, a także lżejszy od poprzedniego, co umożliwiło umieszczenie go pod tylnymi siedzeniami i zwiększenie pojemności bagażnika do 524 litrów.
Hybrydy odpowiadają obecnie za 45% całkowitej sprzedaży marki Toyota – w pierwszym półroczu 2018 r. salony japońskiego producenta opuściło 232 700 samochodów z napędem spalinowo-elektrycznym.
toyotanews.eu, materiały własne