W czerwcu Grupa BMW dostarczyła łącznie do klientów na całym świecie 13 806 szt. pojazdów z napędem elektrycznym (BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric), co oznacza wzrost o 47.6% r/r i jednocześnie stanowi najlepszy miesięczny wynik w historii producenta z Monachium. Od początku roku nabywców znalazło 60 660 egz. EV BMW oraz MINI (+ 42,5% r/r).
Koncern podkreśla, że do osiągnięcia tak dobrego rezultatu przyczyniły się obowiązujące w wielu państwach regulacje wspierające nabywców pojazdów elektrycznych.
Jak powiedział Pieter Nota, członek zarządu Grupy BMW, odpowiedzialny za sprzedaż oraz markę BMW:
„Możemy zobaczyć, jak dobrze klienci reagują na rynkach, na których elektromobilność jest wspierana za pomocą szeregu zachęt. Przykładowo, trzy czwarte pojazdów, które sprzedajemy w Norwegii, jest zelektryfikowana, a jeden z trzech egzemplarzy BMW serii 5 dostarczanych w Kalifornii jest obecnie hybrydą typu plug-in”.
Dzięki rozpoczęciu lokalnej produkcji tego ostatniego modelu w Chinach, sprzedaż zelektryfikowanych BMW na tamtejszym rynku w pierwszym półroczu wzrosła pięciokrotnie rok do roku – klienci z Państwa Środka nabyli 6 295 EV bawarskiego koncernu. Znaczące wzrosty zanotowano ponadto w USA (+ 51,3%, 12 015 pojazdów) oraz Wielkiej Brytanii (+ 41,4% r/r, 8 823 pojazdy).
press.bmwgroup.com, materiały własne