UDOSTĘPNIJ

Renault Trucks zaprezentowało drugą generację swoich elektrycznych samochodów ciężarowych, w której skład wchodzą modele Master Z.E., D Z.E. oraz D Wide Z.E.

Ciężarówki D oraz D Wide Z.E. będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w normandzkiej miejscowości Blainville-sur-Orne i trafią na rynek w 2019 r. Renault Master Z.E. ma być dostępne w sprzedaży jeszcze w 2018 r.

Francuski producent poinformował, że od ponad dziesięciu lat testuje elektryczne pojazdy ciężarowe wraz ze swoimi partnerami. Pozwoliło to pozyskać kluczowe informacje na temat użytkowania EV, funkcjonowania akumulatorów wysokonapięciowych, infrastruktury ładowania oraz utrzymania zeroemisyjnych samochodów. Według Renault, elektryczne ciężarówki są doskonałym rozwiązaniem w warunkach miejskich, ze względu na swoją ekologiczność i cichą pracę układu napędowego. Sprawdzają się w szczególnie dobrze o obszarach, w których obowiązują ograniczenia wjazdu dla pojazdów spalinowych.

Najmniejszy z zaprezentowanych modeli, Master Z.E., będzie dostępny w sześciu wariantach (w czterech jako van, zaś w dwóch jako platforma do zabudowy). Ładowania baterii  o pojemności 33 kWh zajmie w tym przypadku sześć godzin. Przestrzeń ładunkowa Mastera Z.E. jest identyczna, jak w odmianach spalinowych, z uwagi na zamontowanie akumulatorów pod przednimi fotelami. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 3,1 tony. Za napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy 77 KM (57 kW) i momencie obrotowym 225 Nm. Samochód rozpędza się  maksymalnie do 100 km/h, zaś realny zasięg na jednym ładowaniu to 120 km (200 km wg cyklu NEDC).

Dopuszczalna masa całkowita  modelu D Z.E. wynosi 16 ton. Pojazd ma być dostępny w dwóch wariantach różniących się rozstawem osi (4 400 i 5 300 mm). Moc maksymalna silnika wynosi w tym przypadku 252 KM (185 kW), zaś moment obrotowy 425 Nm. Klienci będą mogli zamówić pojazd z pakietami baterii o pojemności 200 lub 300 kWh. Renault szacuje rzeczywisty zasięg samochodu na 300 km.

Model D Wide Z.E. dysponuje dopuszczalną masą całkowitą 26 ton. Rozstaw osi pojazdu to 3 900 mm. Samochód wyposażono w dwa silnik elektryczne o łącznej mocy 503 KM (370 kW) i momencie obrotowym 850 Nm. Za magazynowanie energii odpowiadają baterie o pojemności 200 kWh, natomiast realny zasięg pojazdu wynosi 200 km.

W przypadku modeli D Z.E. oraz D Wide Z.E. akumulatory mogą zostać naładowane w 100% w czasie od jednej do dwóch godzin za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 150 kW, kompatybilnej ze standardem CCS Combo. W porze nocnej, ładowanie prądem przemiennych pakietu akumulatorów o pojemności 300 kWh zajmuje 12 godzin (w przypadku trójfazowego gniazdka przemysłowego 380V 32A).

 

corporate.renault-trucks.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA