W 2019 r. ruszy seryjna produkcja pierwszego całkowicie elektrycznego Porsche. Pojazd znany do tej pory pod roboczą nazwą „Mission E” trafi do salonów jako „Taycan”. Słowo to w wolnym tłumaczeniu oznacza żywiołowego, młodego konia i nawiązuje do grafiki w herbie Porsche.
Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, stwierdził:
„Nasz nowy elektryczny samochód sportowy jest mocny i pewny. To auto, którym można systematycznie pokonywać długie dystanse – i ucieleśnienie wolności”.
Dzięki dwóm silnikom synchronicznym z magnesami trwałymi o mocy systemowej ponad 600 KM (440 kW) elektryczne Porsche ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie znacznie poniżej 3,5 s a od 0 do 200 km/h w ciągu mniej niż 12 s. Maksymalny zasięg samochodu według cyklu NEDC przekroczy 500 km.
Do 2022 r. Porsche planuje zainwestować w elektromobilność ponad 6 mld euro – dwukrotnie więcej niż pierwotnie planowano. Dodatkowe 3 mld euro zostaną przeznaczone na rozwój wariantów i odmian Taycana (około 500 mln euro), elektryfikację i hybrydyzację aktualnej gamy produktowej (około 1 mld euro), rozbudowę zakładów produkcyjnych (kilkaset milionów euro), a także na rozwój nowych rozwiązań, infrastruktury ładowania oraz inteligentnej mobilności (około 700 mln euro).
Obecnie w głównych zakładach Porsche w Zuffenhausen powstają: nowa lakiernia, strefa montażu Taycana oraz most przerzutowy do transportu polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na finalny montaż. Istniejąca fabryka silników jest rozbudowywana pod kątem produkcji jednostek elektrycznych; modernizację przejdzie też nadwoziownia. Inwestycje zostaną przeznaczone również na centrum rozwoju w Weissach. W związku z uruchomieniem produkcji Taycana tylko w Zuffenhausen powstanie około 1200 nowych miejsc pracy.
press.pl.porsche.com, materiały własne