UDOSTĘPNIJ

BMW zamierza zainwestować ponad 300 mln euro w fabrykę zlokalizowaną w Lipsku. W zakładzie powstają m.in. w pełni elektryczne modele i3 (od 2013 r.) oraz i3s, jak również hybrydy plug-in: i8 Coupé (od 2014 r.) oraz i8 Roadster (od marca 2018 r.).

Jak powiedział Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG, odpowiadający za dział produkcji:
„Wierzymy w umiejętności i produktywność pracowników w naszej fabryce w Lipsku. To logiczne, że dzięki wprowadzanym obecnie środkom, powinniśmy uczynić zakład jeszcze bardziej elastycznym, a przede wszystkim skuteczniejszym, tak aby zachować jego konkurencyjność w przyszłości”.

BMW rozpoczęło już w fabryce kompleksowe prace, obejmujące m.in. rozbudowę i modernizację lakierni, nadwoziowni oraz linii montażowych. W rezultacie roczne moce produkcyjne zakładu zwiększą się z obecnych 250 000 pojazdów do 300 000 w 2020 r. Skala produkcji modeli z napędem elektrycznym wzrośnie znacznie wcześniej, już jesienią bieżącego roku – ze 130 do 200 samochodów dziennie. Tym samym BMW zamierza sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na EV na światowych rynkach.

Przez pierwsze cztery miesiące 2018 r. koncern z Monachium sprzedał na całym świecie 36 692 szt. samochodów całkowicie elektrycznych i hybryd typu plug-in. Oznacza to wzrost o 41,7% w stosunku do analogicznego okresu 2017 r. BMW odnotowało większe zainteresowanie swoimi EV m.in. w Wielkiej Brytanii (5 059 szt., +25,6% r/r), USA (7 716 szt., +73,3% r/r) oraz Chinach (3 181 szt., + 646,7% r/r).

W kwietniu samochody z napędem elektrycznym odpowiadały globalnie za 5% sprzedaży bawarskiego koncernu, jednak na niektórych rynkach ich udział był znacznie wyższy. Przykładowo w Wielkiej Brytanii wyniósł 9%, zaś w USA 7,3%. Jeszcze lepszy wynik osiągnięto w krajach skandynawskich, gdzie EV stanowiły więcej niż jedną czwartą sprzedanych samochodów Grupy BMW oraz w Malezji, gdzie ich udział przekroczył 50%.

Produkcja seryjna w fabryce w Lipsku rozpoczęła się w marcu 2005 r. Od tamtej pory z taśm montażowych zakładu zjechało ponad 2,3 mln pojazdów. Łączna wartość inwestycji w fabrykę osiągnęła jak do tej pory poziom ok. 3 mld euro. W zakładzie zatrudnionych jest obecnie ponad 5 300 osób. Grupa BMW przygotowuje aktualnie wszystkie swoje fabryki do produkcji pojazdów całkowicie elektrycznych, tak aby mogły wytwarzać jednocześnie zarówno modele spalinowe, hybrydowe, jak i zeroemisyjne.

 

press.bmwgroup.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA