UDOSTĘPNIJ

Rząd Korei Południowej odbył posiedzenie, na którym dokonał przeglądu ośmiu kluczowych projektów, mających na celu rozwój innowacyjności. Jednym z głównych tematów rozmów były pojazdy ekologiczne oraz sposoby ich przyszłej promocji na rynku. W spotkaniu uczestniczył prezydent Moon Jae-in.

Rząd Korei postanowił m.in. o zwiększeniu liczby stacji ładowania samochodów elektrycznych do ok. 10 tys. do 2022 r. Ponadto, według planów, liczba punktów tankowania wodoru wzrośnie w ciągu roku z 12 do 18.

Co więcej, rząd chce, aby do 2030 r. wszystkie konwencjonalne autobusy i ciężarówki poruszające się po koreańskich drogach zostały zastąpione swoimi zeroemisyjnymi odpowiednikami. Masowa produkcja i popularyzacja wodorowych oraz elektrycznych autobusów rozpocznie się w 2020 r. W międzyczasie rząd zamierza wspierać opracowywanie nowych, zeroemisyjnych modeli.

Rozwój floty pojazdów ma iść w parze z rozbudową infrastruktury. Plany zakładają, że każdego roku będzie powstawać 1,5 tys. szybkich ładowarek do EV. Ponadto, już za ok. 2 lata, dostawy pocztowe mają być realizowane m.in. za pomocą 10 tys. dwukołowych pojazdów elektrycznych.

Ambitne plany rządu Korei idą w parze z zamierzeniami koncernów motoryzacyjnych. W ubiegłym roku Hyundai zaprezentował prototyp w pełni elektrycznego autobusu Elec City. Produkcja seryjna pojazdu ruszy jeszcze w 2018 r. Autobus Hyundaia został wyposażony w baterie o pojemności 256 kW, a jego zasięg oszacowano na 290 km. Czas ładowania akumulatorów ma wynosić nieco ponad godzinę. Hyundai pracuje ponadto m.in. nad zeroemisyjnymi autobusami wykorzystującymi wodorowe ogniwa paliwowe.world.kbs.co.kr, trucknbus.hyundai.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA