UDOSTĘPNIJ

Panasonic ujawnił, że do marca 2019 r. spodziewa się zwiększenia wzrostu zysku operacyjnego o 11,7%. Poprawa wyników ma nastąpić na skutek rosnącego popytu na baterie litowo-jonowe przeznaczone do pojazdów elektrycznych. Ogniwa japońskiego koncernu trafiają m.in. do samochodów Tesli.

Według prognoz, zysk Panasonica wzrośnie do poziomu 3,87 mld dolarów. Koncern przewiduje przy tym, że dochody generowane przez dział produktów dedykowanych dla branży motoryzacyjnej (w tym baterii) zwiększą się ponad dwukrotnie. Plany Panasonica zakładają, że do marca 2022 r. przychody z tego sektora, głównie dzięki dostawom baterii, osiągną poziom 2,5 bln jenów (ok. 23 mld dolarów).

Zamiast na elektronice konsumenckiej o niskiej marży, koncern w ostatnich latach koncentruje się na produktach skierowanych do klientów korporacyjnych. Panasonic w ubiegłym roku zawarł porozumienie z Toyotą, na mocy którego oba podmioty zamierzają rozwijać wspólnie baterie do samochodów elektrycznych, w tym akumulatory ze stałym elektrolitem, które pozwolą na zwiększenie zasięgu EV i znaczne skrócenie czasu ich ładowania, przy jednoczesnym podniesieniu poziomu bezpieczeństwa w porównaniu do obecnej generacji baterii litowo-jonowych. Potencjalne zainteresowanie zakupem akumulatorów opracowanych w wyniku współpracy obu firm wyraziło m.in. Suzuki.

W I kwartale 2018 r. Panasonic rozpoczął produkcję baterii pryzmatycznych w Chinach. Oprócz Państwa Środka, koncern wytwarza baterie do EV na terytorium Japonii oraz Stanów Zjednoczonych.

 

reuters.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA