Koncern Anheuser-Busch, największy producent piwa na świecie, właściciel takich marek jak Budweiser, Corona czy Beck’s, zamówił 800 egzemplarzy wodorowych samochodów ciężarowych (FCEV) produkcji Nikola Motor Company.
NMC planuje wprowadzić na rynek zeroemisyjne modele Nikola One oraz Nikola Two. Pojazdy będą dysponować zasięgiem od 800 do 1 600 km na jednym tankowaniu, a uzupełnienie ich zbiorników z wodorem ma zajmować ok. 20 min. Samochody będą wdrażane do floty Anheuser-Busch począwszy od 2020 r. Do 2025 r. belgijski koncern zamierza dysponować wyłącznie ekologicznymi ciężarówkami. Dzięki zamówionym pojazdom od Nikola Motor, producent Budweisera zamierza zredukować emisje CO2 generowane na skutek działalności logistycznej o ponad 18%.
NMC zakłada, że do 2028 r. wybuduje ponad 700 stacji tankowania wodoru w USA i Kanadzie, co w znacznym stopniu przyczyni się do intensywnej popularyzacji FCEV na amerykańskich drogach.
W ostatnich dniach o Nikola Motor zrobiło się głośno w światowych mediach ze sprawą powództwa wytyczonego przeciwko Tesli. Według NMC, spółka Elona Muska skopiowała opatentowane rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w modelu Nikola One.
Co ciekawe, Anheuser-Busch zamówił w ubiegłym roku 40 szt. elektrycznej Tesli Semi. Ceny Semi ustalono na kwoty od 150 do 200 tys. dolarów, podczas gdy NMC spodziewa się, że średni koszt zakupu wodorowych ciężarówek wyniesie ok. 400 tys. dolarów.
anheuser-busch.com, reuters.com, materiały własne