UDOSTĘPNIJ

Volkswagen poinformował, że kolejna, ósma generacja kompaktowego modelu Golf otrzyma układ typu mild-hybrid. Samochód zostanie wyposażony w wielofunkcyjny generator o napięciu 48V.

Jak powiedział Frank Welsch, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego marki Volkswagen:
„Dzięki elektryfikacji konwencjonalnych układów napędowych będziemy nadal zmniejszać zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji, a jednocześnie zwiększać komfort i właściwości dynamiczne naszych aut. Tę szeroką ofensywę w dziedzinie elektryfikacji rozpoczynamy od naszego tradycyjnie najważniejszego modelu – od Golfa. Nowa i przystępna cenowo „łagodna” hybryda z instalacją o napięciu 48V toruje drogę nowej technologii do klasy aut produkowanych na masową skalę”.

Układ mild-hybrid łączy silnik spalinowy z 48-woltowym rozrusznikiem, napędzanym paskiem oraz z akumulatorem 48V. System umożliwia „żeglowanie” przy całkowicie wyłączonym silniku spalinowym, a to z kolei pozwala zaoszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 km. Ponadto dzięki funkcji elektrycznego zwiększania mocy (funkcja boost) rozwiązanie to zapewnia większe dynamikę i komfort podczas ruszania z miejsca.

Technologia 48V pozwala na niedrogą elektryfikację układu napędowego. 48-woltowy układ elektryczny jest stosowany w samochodzie dodatkowo obok tradycyjnego układu 12V. System ten umożliwia zgromadzenie znacznie większej ilości energii, np. w wyniku rekuperacji podczas hamowania.

Generator rozruchowy z jednej strony pełni rolę prądnicy i rozrusznika, z drugiej natomiast małego i lekkiego elektrycznego silnika, który dzięki funkcji „boost” błyskawicznie zwiększa moment obrotowy podczas rozruchu. Siła napędowa generatora jest przenoszona za pomocą paska. Poza tym generator niemal niezauważalnie uruchamia silnik spalinowy, który podczas jazdy jest odłączany najczęściej jak to możliwe.

Również 48-woltowy akumulator litowo-jonowy spełnia wiele funkcji. Jest zasilany energią m.in. poprzez rekuperację, czyli podczas hamowania pojazdu. Poprzez baterię niezbędne napięcie uzyskują generator rozruchowy oraz – za pośrednictwem tzw. przetwornicy prądu DC/DC – 12-woltowy układ elektryczny.

Frank Welsch dodał:
„Stosowanie różnych rodzajów energii – prądu elektrycznego, benzyny, oleju napędowego i gazu ziemnego – oznacza nową epokę w Volkswagenie. Po raz pierwszy marka będzie w przyszłości oferować takie linie modelowe jak Golf równocześnie w wersjach z napędem konwencjonalnym oraz konwencjonalnym wspieranym przez napęd elektryczny, a także – w wypadku takich aut jak I.D. – z napędem wyłącznie elektrycznym”.

Golf nowej generacji zadebiutuje w 2019 r. podobnie jak całkowicie elektryczny hatchback I.D. W skład rodziny I.D. wejdą również SUV I.D. CROZZ (2020 r.), van I.D. BUZZ (2022 r.) oraz flagowa limuzyna I.D. VIZZION (2022 r.). Samochody zostaną oparte nowej platformie konstrukcyjnej MEB dedykowanej dla EV.

Obecnie, Golf dostępny jest w dwóch zelektryfikowanych odmianach: eGolf to samochód całkowicie elektryczny (BEV), zaś Golf GTE to hybryda typu plug-in (PHEV).

 

vw.press-bank.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA