Podczas targów Auto China 2018 w Pekinie BMW zaprezentowało model Concept iX3.
W pełni elektryczny SUV otrzymał układ napędowy eDrive piątej generacji: silnik, przekładania oraz falownik zostały zintegrowane ze sobą w jednym, kompaktowym komponencie. System obejmuje ponadto nowe, wydajniejsze baterie.
Piąta generacja eDrive wpływa na lepszą elastyczność i osiągi, dłuższy zasięg, większe możliwości ładunkowe oraz obniżenie masy. Dzięki modułowej konstrukcji, układ zostanie wdrożony w przyszłości do wielu różnych modeli elektrycznych BMW. Koncern z Monachium informuje ponadto, że budowa silnika elektrycznego nie będzie już uzależniona od metali ziem rzadkich. Układ jest przystosowany do zastosowania akumulatorów wysokonapięciowych nowej generacji.
Model Concept iX3 rozwija ponad 270 KM, a jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi ponad 400 km wg cyklu WLTP. Pojemność baterii pojazdu przekracza 70 kWh. Samochód został przystosowany do ultraszybkiego ładowania z mocą 150 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii w akumulatorach ma zajmować 30 minut.
BMW zapowiadało już wcześniej, że wersja produkcyjna iX3 trafi do sprzedaży w 2020 r. Samochód będzie rywalizował na rynku m.in. takim modelami jak Jaguar I-Pace, Audi e-tron i Mercedes EQC.
Nowy SUV jest jednym z wielu nowych EV, które Grupa BMW planuje wprowadzić na rynek w najbliższych latach. W 2019 r. na rynku pojawi się w pełni elektryczne MINI, zaś w 2021 r. iNEXT, wyposażony w zaawansowane systemy autonomicznego prowadzenia. BMW potwierdziło ponadto, że rozpocznie produkcję seryjną zeroemisyjnego modelu i4, który zostanie oparty na koncepcie iVision Dynamics. Pojazd trafi do salonów w 2020 r.
W przyszłości należy spodziewać się kolejnych premier zelektryfikowanych samochodów bawarskiego koncernu. Producent z Monachium zastrzegł nazwy od BMW i1 do i9, a także od BMW iX1 do iX9. BMW do 2025 r. zamierza posiadać w ofercie 25 modeli z napędem elektrycznym (w tym 12 zeroemisyjnych).
press.bmwgroup.com, materiały własne