Nissan zapowiedział, że do końca roku podatkowego 2022 zamierza wprowadzić na japoński rynek 3 nowe modele samochodów całkowicie elektrycznych oraz 5 modeli EV z układem e-POWER, wyposażonych dodatkowo w spalinowy range extender, który doładowuje baterie.
Koncern oczekuje, że do końca roku podatkowego 2022 pojazdy napędzane energią elektryczną będą odpowiadały za 40% jego sprzedaży w Japonii, zaś do 2025 r. – już 50%.
Nissan zapowiada ponadto cyfrową rewolucję w obrębie swojej sieci dealerskiej. Każdy etap procesu nabywania samochodu będzie w coraz większym stopniu zdigitalizowany, począwszy od zakupu początkowego, po obsługę posprzedażową.
W ubiegłym roku podatkowym, zakończonym w Japonii 31 marca, sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów Nissana wzrosła o 10%. Koncern odnotował wzrosty zarówno na rodzimym rynku, jak i w Europie oraz USA.
Nissan spodziewa się, że w roku bieżącym, za sprawą dużego popytu na drugą generację modelu LEAF, odnotuje jeszcze lepsze wyniki. Pojazd trafi w niedalekim czasie na nowe rynki, w tym do Ameryki Łacińskiej oraz w region Azji i Oceanii.
W roku podatkowym 2017 Nissan sprzedał 54 451 szt. LEAFa, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu do poprzedniego roku (47 423). Od rynkowego debiutu pierwszej generacji modelu w 2010 r. klienci nabyli już ponad 320 000 szt. tego pojazdu.
LEAF jest aktualnie obecny na 51 rynkach na świecie. Wkrótce trafi także do Argentyny, Australii, Brazylii, Chile, Chin, Ekwadoru, Hongkongu, Kolumbii, Korei Południowej, Kostaryki, Malezji, Nowej Zelandii, Portoryko, Singapuru, Tajlandii oraz Urugwaju.
newsroom.nissan-global.com, materiały własne