Jak donosi agencja Bloomberg, Volkswagen, po raz pierwszy do 2012 r., zamierza zmodyfikować swoje logo, aby przygotować się na nadchodzącą erę samochodów elektrycznych oraz poprawić wizerunek nadszarpnięty aferą Dieselgate.
Jochen Sengpiehl, dyrektor ds. marketingu niemieckiej marki, poinformował, że nowe logo zostanie ujawnione w przyszłym roku. Wydarzenie poprzedzi rynkowe premiery całkowicie elektrycznych modeli z serii I.D. W 2020 r. do sprzedaży trafią kompaktowy hatchback I.D. oraz SUV I.D. CROZZ. W 2022 roku zadebiutują natomiast van I.D. BUZZ oraz flagowy I.D. VIZZION.
Volkswagen zamierza w najbliższym czasie zwiększyć nacisk na wykorzystanie mediów cyfrowych i społecznościowych, tak aby przekonać sceptycznych klientów do zakupu samochodów elektrycznych. Zapowiadane zmiany mają m.in. uzmysłowić nabywcom, że wyższe ceny EV są usprawiedliwione innowacyjnymi technologiami, które zostały w nich zastosowane.
Do 2030 r. Grupa Volkswagena zamierza przeznaczyć na rozwój samochodów elektrycznych 20 mld euro. Odświeżenie wizerunku koncernu ma pomóc w osiągnięciu zwrotu tych inwestycji.
Jak stwierdził Sengpiehl:
„Dużym wyzwaniem jest przekonanie ludzi do elektrycznego świata. Chcemy, żeby klienci dobrze się z nami bawili. Musimy stać się bardziej kolorowi”.