Grupa BMW otworzyła kampus rozwoju technologii związanych z jazdą autonomiczną. Nowy ośrodek został zlokalizowany w bawarskim mieście Unterschleißheim. W oficjalnej ceremonii otwarcia obiektu uczestniczyli m.in. premier Bawarii dr Markus Söder oraz Klaus Fröhlich, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój i badania.
Powierzchnia biurowa nowego kampusu wynosi 23 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej. W centrum znajdzie zatrudnienie 1 800 pracowników. O wyborze lokalizacji w Unterschleißheim zadecydowała optymalna infrastruktura, bliskość Centrum Badań i Innowacji BMW Group, bezpośrednie połączenie z autostradą, a także szybkość, z jaką można było rozpocząć prace.
Kampus zajmie się rozwojem najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę oraz wysoko zautomatyzowanej i w pełni zautomatyzowanej jazdy. Do pracy nad tymi technologiami BMW zatrudniło w ubiegłym roku około 1000 nowych pracowników. Bawarski koncern informuje, że obecnie poszukuje szczególnie informatyków i twórców oprogramowania w dziedzinie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych.
Centrum w Unterschleißheim nie jest jedyną placówką, w której BMW zajmie się rozwojem systemów jazdy autonomicznej. Producent z Monachium ujawnił w ubiegłym roku plany budowy zakładu badawczego, który powstanie w czeskim mieście Sokolov. Ośrodek posłuży do rozwoju i testowania nowych technologii związanych z elektryfikacją, cyfryzacją czy autonomicznym sterowaniem, m.in. systemów wsparcia kierowcy. Centra rozwojowe BMW zlokalizowane są również w Aschheim nieopodal Monachium, Mirmas we Francji oraz szwedzkim Arjeplog.
W stolicy Bawarii powstanie również zakład prowadzący badania nad akumulatorami. Jego otwarcie zaplanowano na 2019 r.
Harald Krüger, dyrektor generalny BMW AG, ujawnił niedawno, że bawarski producent w 2021 r. wypuści na drogi flotę testową pojazdów autonomicznych czwartego i piątego poziomu. W tym samym roku na rynku pojawi się model iNEXT. Samochód połączy technologię jazdy autonomicznej, rozbudowane możliwości w zakresie łączności oraz napęd elektryczny.
W 2018 r. BMW zamierza wydać na badania i rozwój 7 miliardów euro – najwyższą sumę w swojej historii. Nakłady zostaną przeznaczone w znacznym stopniu na prace nad samochodami elektrycznymi oraz autonomicznymi.
press.bmwgroup.com, materiały własne