Mahindra powołała do życia spółkę Automobili Pininfarina. Nowy podmiot będzie odpowiadał za produkcję ekskluzywnych samochodów elektrycznych o wysokich osiągach.
Koncern Mahindra od 2015 r. jest właścicielem słynnego biura projektowego Pininfarina S.p.A. (Carrozzeria Pininfarina). W 2020 r., w 90 rocznicę powstania włoskiej firmy, w sprzedaży ukaże się zeromisyjny supersamochód, który będzie korzystał z rozwiązań technologicznych Rimaca oraz doświadczeń Mahindry wyniesionych z rywalizacji w Formule E.
Pojazd zapewni osiągi porównywalne z rozwijającym 1 500 KM Bugatti Chiron czy Rimaciem C_Two, który ma dysponować 1 914 KM. Bolid Pininfariny będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w mniej niż dwie sekundy, a od 0 do 300 km/h poniżej 12 sekund. Jego prędkość maksymalną oszacowano na ok. 400 km/h zaś zasięg na 500 km. Pojazd powstanie w krótkiej serii, limitowanej do 90 egzemplarzy.
W następnej kolejności, w ciągu pięciu kolejnych lat, Automobili Pininfarina wypuści na rynek trzy elektryczne SUVy. Największy z nich będzie walczył o zainteresowanie klientów z Lamborghini Urus, dwa pozostałe modele odpowiednio z Porsche Cayenne oraz Macanem. Wszystkie zostaną oparte na tej samej, modułowej architekturze.
Według planów, najmocniejszy SUV ma dostarczać ok. 960 KM, posiadać akumulatory o pojemności ok. 140 kWh oraz przyspieszać od 0 do 100 km/h w niecałe 3 sekundy.
Jak donoszą źródła Autocar, Mahindra zamierza początkowo zainwestować w rozwój linii modelowej Automobili Pininfarina ok. 100 mln dolarów, a w ciągu pięciu lat włoska marka otrzyma zastrzyk finansowy w łącznej wysokości ponad pół mld dolarów. Prace projektowe nad zapowiadanym supersamochodem rozpoczną się jeszcze w 2018 r. Na czele Automobili Pininfarina stanie Michael Perschke, który w przeszłości m.in. kierował oddziałem Audi w Indiach. Pojazdy włoskiej spółki będą projektowane i produkowane w Europie.
Pininfarina od dawna opracowuje stylistkę pojazdów innych marek. Jednym z najnowszych projektów studia z Trofarello jest hipersportowe coupé HK GT, które zostało zaprezentowane podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Pod koniec kwietnia, na targach motoryzacyjnych w Pekinie zadebiutują kolejne dwa elektryczne modele będące owocem współpracy Pininfariny z Hybrid Kinetic Group – SUV K350 oraz sedan H500, mający stanowić konkurencję dla BMW serii 3.
mahindra.com, autocar.co.uk, autoexpress.co.uk, materiały własne