Od początku stycznia do końca marca 2018 r. BMW wraz z MINI sprzedało na całym świecie 26 858 zelektryfikowanych pojazdów. Oznacza to wzrost o 38,3% w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku. W marcu klienci nabyli 11 811 szt. EV bawarskiego koncernu (+ 38,3% r/r).
Największym rynkiem dla pojazdów elektrycznych Grupy BMW są Stany Zjednoczone. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2018 r. w USA sprzedano 5 743 EV produkcji BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric – aż o 78% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. Udział pojazdów zelektryfikowanych w łącznej sprzedaży Grupy na rynku w Stanach Zjednoczonych sięga 6,8%. Podobną proporcję koncern odnotował w Wielkiej Brytanii i Irlandii (4 148 sz., + 23,3% r/r). Z kolei w Skandynawii, jedno z czterech sprzedanych BMW było wyposażone w napęd elektryczny.
W ubiegłym roku bawarski koncern dostarczył łącznie ok. 100 000 samochodów z napędem elektrycznym. W roku obecnym planuje poprawić ten wynik do poziomu co najmniej 140 000 szt.
press.bmwgroup.com, materiały własne