W marcu we Francji padł rekord miesięcznej sprzedaży EV. Klienci nad Sekwaną nabyli 4 214 osobowych samochodów całkowicie elektrycznych typu BEV. Dla porównania, w marcu 2017 r. sprzedano ich 2 976 szt. W konsekwencji, w segmencie zanotowano wzrost w wysokości 41,6% r/r.
Wśród poszczególnych modeli, pozycję lidera zajmuje Renault ZOE, odpowiadające w marcu za 53,27% rejestracji samochodów w pełni elektrycznych we Francji. W ubiegłym miesiącu nad Sekwaną sprzedano 2 245 szt. tego pojazdu (+ 13,38% r/r).
Kolejne miejsce zajęły Nissan LEAF (719 szt., + 131,19% r/r), BMW i3 (319 szt. z czego 167 z range extenederem, + 100,63% r/r), Tesla Model S (162 szt., + 52,93% r/r) oraz Hyundai IONIQ Electric (127 szt.).
Liczba rejestracji pasażerskich BEVów od początku roku osiągnęła poziom 7 660 egzemplarzy. W analogicznym okresie roku ubiegłego wyniosła 7 641 szt.
Od początku roku we Francji zarejestrowano 1 957 elektrycznych samochodów dostawczych, co wiąże się ze wzrostem o 49,05% w stosunku do tego samego okresu 2017 r. (1 313 szt.). Nad Sekwaną rośnie także popularność hybryd typu plug-in. W marcu sprzedano 1 187 szt. (+ 39,98% r/r) modeli elektryczno-spalinowych wyposażonych w możliwość doładowania baterii z zewnętrznego źródła energii.
W roku ubiegłym we Francji zarejestrowano łącznie 36 835 samochodów całkowicie elektrycznych, wodorowych oraz hybryd typu plug-in. Oznacza to wzrost o 26,2% w stosunku do roku 2016 r. (29 194 szt.). Wyniki z marca wskazują, że w 2018 r. prawdopodobnie uda się pobić ten rezultat.
Pod względem liczby rejestracji EV, Francja zajmowała w ubiegłym roku czwarte miejsce w Europie, po Norwegii, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.
Rząd w Paryżu do 2040 r. zamierza wprowadzić zakaz sprzedaży samochodów spalinowych.
avere-france.org, materiały własne