W lutym liczba rejestracji samochodów elektrycznych na świecie (z uwzględnieniem hybryd plug-in) zbliżyła się do poziomu 81 000 sztuk, zaś ich rynkowy udział wyniósł 1,1%.
Takie wyniki oznaczają wzrost o 43% w stosunku do analogicznego okresu w 2017 r. i jednocześnie nieznaczny spadek w porównaniu do stycznia (zarejestrowano 82 000 pojazdów elektrycznych) spowodowany przede wszystkim długością miesiąca oraz obchodami Nowego Roku w Chinach.
To właśnie Państwo Środka pozostaje niezmiennie największym rynkiem samochodów elektrycznych (ok. 34 000 szt., udział 38%), wyprzedzając Europę (ok. 22 400 szt.) oraz USA (ok. 16 700 szt.)
Wśród poszczególnych modeli, pozycję lidera zajmował w lutym Nissan LEAF (6 339 szt.), drugie miejsce zajął BYD Song PHEV (4 418 szt.), zaś trzecie BAIC serii EC (4 120 szt.), który jest jednocześnie najlepiej sprzedającym się EV w okresie ostatnich 12 miesięcy.
Kolejne pozycje zajęły:
4. Toyota Prius PHEV 3 622 szt.
5. BYD Qin PHEV 3 010 szt.
6. JAC iEV6/7E/S 2 832 szt.
7. Renault ZOE 2 523 szt.
8. Tesla Model 3 2 485 szt.
9. BMW i3 2 406 szt.
10. Mitsubishi Outlander PHEV 2 386 szt.
Pozostałe: 46 825 szt.
Wśród producentów, pierwsze miejsce należało do BYD (8 251 szt.), drugie do BMW (6 789 szt.), natomiast trzecie do Nissana (6 520 szt.).
Kolejne pozycje zajęły:
4. Tesla 6 330 szt.
5. Volkswagen 4 918 szt.
6. BAIC 4 446 szt.
7. Toyota 3 622 szt.
8. Renault 3 263 szt.
9. JAC 3 052 szt.
10. Roewe 2 716 szt.
Liczba rejestracji samochodów elektrycznych pozostałych producentów wyniosła 31 059 szt.
ev-sales.blogspot.ch, materiały własne