Według doniesień The Economic Times, Tata Motors, joint venture pomiędzy Goldstone Infratech i chińskim BYD, a także Ashok Leyland wygrały przetargi na dostawy autobusów elektrycznych do 10 miast w Indiach. O kontrakty walczyły również takie firmy jak Mahindra & Mahindra, Eicher Motors i JBM Solaris – joint venture pomiędzy Solaris Bus & Coach S.A. oraz indyjską JMB Group.
Warunki przetargów w poszczególnych miastach znacznie się różniły. Jak podają nieoficjalne źródła, zwycięskie podmioty zaoferowały ceny znacznie niższe od średniej rynkowej.
Joint venture pomiędzy indyjskim Goldstone Infratech oraz wspieranym przez Warrena Buffetta BYD zdobyło kontrakty na dostawę 290 autobusów elektrycznych do Bengaluru, Mumbaju i Hajdarabadu. Pojazdy Tata Motors, w liczbie 190 sztuk, trafią do Jaipuru, Indore, Lucknow, Kalkuty, Dżammu oraz Guwahati. Inne indyjskie przedsiębiorstwo, Ashok Leyland dostarczy natomiast 40 e-busów do Ahmadabadu.
10 miast rozpoczęło przyjmowanie ofert dwa miesiące temu. Projekt jest częściowo finansowany przez indyjskie Ministerstwo Przemysłu Ciężkiego i Przedsiębiorstw Publicznych.
Jak informują źródła The Economic Times, największy przetarg na e-busy w Indiach ogłosi Delhi. Miasto zamierza zamówić 700 autobusów z napędem elektrycznym.
Rząd Indii realizuje plan przyspieszenia popularyzacji pojazdów elektrycznych i hybrydowych w Indiach. Zgodnie z nim, przyznaje miastom dotacje w wysokości 60% ceny zakupu EV.
economictimes.indiatimes.com, materiały własne