Nissan podsumował swoje plany w zakresie elektryfikacji, systemów jazdy autonomicznej oraz łączności.
Do roku finansowego 2022 r. japoński producent zamierza sprzedawać milion samochodów elektrycznych rocznie. Liczba ta obejmie zarówno pojazdy zeroemisyjne, jak i modele z serii e-POWER, wyposażone w spalinowy range extender doładowujący baterie.
Nissan poinformował, że planuje kontynuować ofensywę w obszarze EV na rynku chińskim. Pojazdy z napędem elektrycznym będą sprzedawane w Państwie Środka pod logo różnych marek. W 2018 r. chińska oferta koncernu poszerzy się o model z segmentu C, oparty na technologii pochodzącej z LEAFa.
W 2017 r. Nissan (wraz z Renault) założył w Państwie Środka joint venture z Donfeng – spółka funkcjonuje pod nazwą eGT New Energy Automotive. Partnerzy opracują przystępnego cenowo, elektrycznego SUVa segmentu A. Kolejne dwa EV pojawią się w chińskich salonach pod marką Venucia.
Plany Nissana zakładają wprowadzenie do sprzedaży 8 nowych modeli całkowicie elektrycznych. Jednym z nich będzie zeroemisyjny, miejski kei-car dedykowany na rynek japoński. Na skalę globalną będzie natomiast sprzedawany nowy, elektryczny crossover, bazujący na modelu IMx Concept, którego wersja rozwojowa została zaprezentowana podczas tegorocznych targów w Genewie.
Japoński producent zapowiedział dalszy rozwój samochodów z hybrydowym systemem e-POWER, który obecnie oferowany jest w Japonii w kompaktowym Note oraz vanie Serena i cieszy się znaczną popularnością. W ciągu pierwszego roku od debiutu, na lokalnym rynku sprzedano ponad 129 000 egzemplarzy Note e-POWER. Ponad 2/3 japońskich nabywców modelu wybiera wersję elektryczno-spalinową.
Według prognoz, do 2022 r. pojazdy zelektryfikowane będą stanowić 40% sprzedaży Nissana w Japonii i Europie, zaś do roku 2025 – już 50%. W USA ich udział wyniesie ok. 20-30% do 2025 r., natomiast w Chinach 35-40%.
Od 2021 r. elektryfikacja obejmie nowe modele marki Infiniti. Pojawią się w salonach zarówno z napędem całkowicie elektrycznym, jak i e-POWER. Do 2025 r. samochody zelektryfikowane będą stanowić 50% sprzedaży Infiniti na świecie.
Z kolei w ramach planów dotyczących rozwoju pojazdów autonomicznych, 20 modeli Nissana, oferowanych na 20 światowych rynkach, do 2022 r. otrzyma system ProPILOT. Japoński producent zakłada, że sprzedaż pojazdów wyposażonych w tę technologię do 2022 r. osiągnie poziom miliona sztuk rocznie. Jednocześnie, firma zapowiada dalszy rozwój systemu.
Ponadto, wszystkie nowe modele Nissana, Infiniti oraz Datsuna, oferowane na kluczowych rynkach, otrzymają docelowo zaawansowaną technologię z dziedziny łączności.
Japoński producent skupia się także na usługach mobilnościowych. Na początku marca, we współpracy ze swoim partnerem DeNa, Nissan rozpoczął fazę testową programu przewozów pasażerskich, realizowanych za pomocą samochodów autonomicznych. Komercjalizacja podobnych usług nastąpi na początku przyszłej dekady.
newsroom.nissan-europe.com, materiały własne