Magna oraz Lyft ogłosiły rozpoczęcie długoterminowej współpracy. Obie firmy zamierzają finansować, rozwijać oraz produkować systemy jazdy autonomicznej. Ponadto, Magna zainwestuje w Lyft 200 milionów dolarów.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, to pierwsze tego rodzaju partnerstwo w branży motoryzacyjnej, które umożliwi rozwój i produkcję systemów autonomicznego prowadzenia na masową skalę. Opracowana wspólnie technologia, trafi do floty pojazdów samosterujących Lyft oraz znajdzie szeroki zakres zastosowań w obszarze działania Magny.
Dyrektor generalny Lyft, Logan Green, stwierdził:
„Razem z Magną przyspieszymy adaptację pojazdów autonomicznych dzieląc się naszą technologią z producentami części na całym świecie. To całkowicie nowe podejście, które zdemokratyzuje dostęp do tej przełomowej technologii”.
W ramach współpracy, Lyft poprowadzi rozwój systemów jazdy autonomicznej w swoim centrum inżynieryjnym zlokalizowanym w kalifornijskim Palo Alto – mieście, w którym znajduje się także siedziba takich firm jak np. Tesla czy Hewlett-Packard. Magna wspomoże swojego partnera w opracowywaniu technologi oraz będzie odpowiedzialna za proces produkcji. Ponadto, Lyft wykorzysta doświadczenie kanadyjskiej spółki w celu usprawnienia swojej floty pojazdów samosterujących. Według planów, technologia będąca owocem partnerstwa obu firm stanie się dostępna w ciągu kilku najbliższych lat.
Lyft współpracuje w zakresie systemów autonomicznego prowadzenia m.in. z Fordem. Na terytorium USA spółka jest największym konkurentem Ubera w zakresie usług mobilnościowych. Przychody Lyft w 2017 r. przekroczyły poziom miliarda dolarów.
Z kolej Magna zaprezentowała w ubiegłym roku zintegrowaną, skalowalną platformę MAX4, przeznaczoną do pojazdów samosterujących, przystosowaną do jazdy autonomicznej czwartego poziomu zarówno w warunkach miejskich, jak i po autostradach. MAX4 została wyposażona w kamery, radary, czujniki ultradźwięków oraz LiDARy. Platforma może znaleźć zastosowanie również w samochodach całkowicie elektrycznych oraz hybrydowych. Kanadyjska spółka rozwija technologie autonomicznego prowadzenia począwszy od pierwszej dekady XXI w.
Magna jest jednym z największych dostawców części samochodowych na świecie. Koncern zatrudnia ponad 168 000 pracowników.
magna.com, materiały własne