Toyota ogłosiła nową strategię w zakresie układów napędowych oferowanych w samochodach przeznaczonych na rynek europejski.
Japoński producent zamierza oferować w swoich modelach wyłącznie silniki benzynowe lub układy hybrydowe. Tym samym w 2018 r. Toyota rezygnuje ze sprzedaży samochodów z jednostkami zasilanymi olejem napędowym. Silniki Diesla będą dostępne wyłącznie w pojazdach użytkowych koncernu (Hilux, Proace) oraz w modelu Land Cruiser.
W 2017 r. hybrydy stanowiły 41% sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie (406 000 szt., wzrost o 38% r/r), zaś diesle mniej niż 10%.
Japoński producent na Starym Kontynencie zamierza oferować swoje modele z hybrydowymi układami napędowymi o dwóch różnych wariantach mocy. Przykładowo, nowy Auris będzie dostępny w wersjach dostarczających 122 KM oraz 180 KM. Słabsza z odmian otrzyma silnik spalinowy o pojemności 1,8 litra, zaś mocniejsza – 2,0 litra.
Napęd hybrydowy 1,8 l, zadebiutował dwa lata temu wraz z Priusem czwartej generacji. Jak informuje Toyota, układ z dwoma silnikami elektrycznymi i systemem odzyskiwania energii z hamowania obniża zużycie paliwa i koszty użytkowania bez potrzeby ładowania baterii hybrydowej z gniazdka. Nowy Auris Hybrid może poruszać się w miejskich warunkach na samym silniku elektrycznym przez ponad 50% czasu jazdy.
Samochód został oparty na platformie TNGA, która zapewnia sztywność i stabilność konstrukcji, nisko położony środek ciężkości, większy rozstaw osi i poprawione względem poprzednika właściwości jezdne.
Auris trzeciej generacji będzie montowany w fabryce zlokalizowanej w angielskiej miejscowości Burnaston. Model został zaprezentowany podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie.
newsroom.toyota.eu, materiały własne