W najbliższym czasie Honda wypuści na rynek szereg nowych modeli z napędem hybrydowym. Samochody pojawią się w sprzedaży w USA, Chinach, Japonii i Europie.
W pierwszej połowie 2018 r. japoński producent poszerzy swoją ofertę w Stanach Zjednoczonych o hybrydową wersję nowej generacji Accorda, zaś latem o spalinowo-elektryczny model Insight w kolejnej odsłonie. W ubiegłym roku Honda sprzedała w USA jedynie około 20 000 hybryd (1% łącznej sprzedaży marki na tamtejszym rynku). W 2018 r. japoński koncern zamierza zdecydowanie poprawić ten wynik.
W Chinach zadebiutuje hybrydowa odmiana Acury CDX – SUVa, który odpowiada za 90% sprzedaży Hondy w Państwie Środka. Ok. 2020 r. marka wprowadzi na chiński rynek również hybrydy plug-in.
W japońskich salonach zadebiutują z kolei hybrydowe CR-V oraz Insight. Udział samochodów elektryczno-spalinowych w łącznej sprzedaży Hondy na rodzimym rynku wynosi około 50% (bez uwzględnienia mikrosamochodów).
Nowy CR-V jesienią pojawi się również na Starym Kontynencie. Wariant hybrydowy będzie dostępny na początku 2019 r.
W 2017 r. klienci nabyli ok. 260 000 zelektryfikowanych pojazdów Hondy, stanowiących 5% łącznej sprzedaży koncernu. Pierwszy, w pełni elektryczny samochód marki dostępny na rynku europejskim – wersja produkcyjna zaprezentowanego na targach we Frankfurcie modelu Urban EV Concept – pojawi w salonach w 2019 r.
Honda zapowiedziała ponadto, że w 2022 r. wypuści na rynek szereg nowych EV o znacznie skróconym (w porównaniu do dzisiejszych standardów) czasie ładowania.
Do 2030 r. pojazdy z napędem elektrycznym mają odpowiadać za 65% sprzedaży japońskiego producenta, z czego hybrydy i hybrydy plug-in za 50%, zaś pojazdy zeroemisyjne (całkowicie elektryczne oraz wodorowe typu FCEV) za 15%.
asia.nikkei.com, materiały własne