UDOSTĘPNIJ

Począwszy od 05 marca Nissan rozpocznie testy projektu Easy Ride – przewozów pasażerskich przy wykorzystaniu elektrycznych samochodów autonomicznych. Tym samym japoński producent przygotowuje się do rywalizacji na polu usług mobilnościowych z takimi podmiotami jak Uber czy General Motors.

Współpracująca z Nissanem DeNA prowadzi m.in. platformę z grami na telefony komórkowe, z której korzysta 30 mln użytkowników, jak również szereg portali z zakresu handlu internetowego. Doświadczenie firmy w projektowaniu działających w czasie rzeczywistym wirtualnych interfejsów oraz systemów płatności może się okazać kluczowe dla powodzenia projektu.

Serwis Easy Ride ma osiągnąć pełną funkcjonalność na początku przyszłej dekady. Początkowo, testy będą odbywać się w Jokohamie, na ściśle wytyczonej trasie o długości 4,5 km, biegnącej od siedziby głównej Nissana do centrum handlowego Yokohama World Porters.

Klienci korzystający z Easy Ride uzyskają dostęp do dedykowanej aplikacji mobilnej, dzięki której za pomocą tekstu lub głosu będą mogli wskazać miejsce docelowe lub też wybrać destynację z listy rekomendowanych pozycji. Ponadto, użytkownicy sieci otrzymają 40 kuponów rabatowych (przeznaczonych do ściągnięcia na smartfony) na zakupy w pobliskich sklepach i restauracjach.

Easy Ride nie jest jedynym projektem wspieranym przez Nissana na polu usług mobilnościowych świadczonych za pomocą pojazdów samosterujących. Japoński koncern (w ramach aliansu z Renault i Mitsubishi) rozpoczął także współpracę ze spółką DiDi Chuxing, która planuje uruchomić w Chinach nową platformę car-sharingową, udostępniającą klientom wyłącznie samochody elektryczne.

Według prognoz IHS Markit, w 2040 r. sprzedaż pojazdów autonomicznych przekroczy poziom 33 milionów sztuk.

newsroom.nissan-global.com, reuters.com, easy-ride.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA