Kanadyjska firma Ballard Power Systems ogłosiła plan wprowadzenia na ulice Szanghaju 500 zeroemisyjnych samochodów ciężarowych (FCEV) zasilanych ogniwami paliwowymi.
Jako baza posłużą pojazdy wyprodukowane przez Dongfeng. Każdy z nich mierzy 6,4 metra długości, może przetransportować ładunek o masie 3,2 tony oraz przejechać 330 km na jednym zbiorniku wodoru. Ciężarówki zostały wyposażone w silniki o mocy zaledwie 40 KM.
Samochody wejdą w skład floty Shanghai Sinotran New Energy i będą wykorzystywane gównie do przewozu towarów w obrębie miasta.
500 wodorowych ciężarówek pojawi się w Szanghaju jeszcze w 2018 r. Według Randy’ego MacEwena, dyrektora generalnego Ballard, będzie to największa flota samochodów ciężarowych zasilanych ogniwami paliwowymi na świecie.
W 2017 r. Komisja ds. Nauki i Technologii Szanghaju, Miejska Komisja Gospodarki i Informacji Szanghaju oraz Miejska Komisja Rozwoju i Reform Szanghaju ogłosiły plan, na podstawie którego do 2020 r. w mieście ma powstawać 3 000 FCEV rocznie. Obecnie w obszarze metropolii funkcjonują dwie stacje tankowania wodoru, dwie kolejne zostaną uruchomione w pierwszej połowie bieżącego roku. Do 2020 r. łączna liczna punktów tego typu ma wynosić od pięciu do dziesięciu.
ballard.com, re-fire.com, materiały własne