Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, który odbędzie się w dniach od 08 do 18 marca 2018 r., chorwacki Rimac zaprezentuje swój drugi model, roboczo nazwany Concept Two.
Jak informuje brytyjski Autocar, elektryczny hipersamochód zostanie wyposażony w akumulatory litowo-jonowe o imponującej pojemności 120 kWh. Co jeszcze bardziej interesujące, pojazd ma umożliwiać jazdę autonomiczną 4 poziomu. Oznacza to, że Concept Two w praktyce uzyska możliwość poruszania się w pełni automatycznie, a interwencja kierowcy będzie wymagana sporadycznie, w wyjątkowych okolicznościach. Obecnie na rynku nie są dostępne żadne modele oferujące tak wysoki poziom autonomiczności. Szczegółowe dane techniczne zapowiadanego samochodu nie zostały jeszcze ujawnione.
Rimac poinformował już wcześniej, że Concept Two będzie szybszy, bardziej komfortowy i droższy niż poprzedni model Concept One, który dysponuje mocą maksymalną 1 224 KM i momentem obrotowym na poziomie 1 600 Nm. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,5 s i może osiągnąć prędkość 355 km/h. Jego cena wynosi około 1 miliona funtów (ok. 4,779 miliona zł). W zależności od stylu jazdy pozwala przejechać do ok. 330 km na jednym ładowaniu.
Źródła Autocar podają, że projektanci Concept Two postanowili podnieść poprzeczkę w zakresie osiągów jeszcze wyżej, po tym jak Tesla zaprezentowała drugą generację Roadstera, która trafi do produkcji w 2020 r. Samochód amerykańskiego producenta ma się rozpędzać od 0 do 97 km/h w 1,9 sekundy (2,1 sekundy do 100 km/h) i otrzyma akumulatory o pojemności 200 kWh. Według zapowiedzi, prędkość maksymalna nowego Roadstera przekroczy 400 km/h.
Concept One został wyprodukowany w niewielkiej serii 8 egzemplarzy drogowych i 2 torowych. Concept Two powstanie w liczbie 100 egzemplarzy. Rimac ma nadzieję, że pierwsze 20 sztuk nowego modelu zostanie sprzedane w pierwszym roku od czasu rynkowego debiutu. W ciągu kilku kolejnych lat, oprócz standardowego coupé, na rynek trafi ponadto odmiana spider z otwartym dachem oraz wersja przeznaczona na tor.
Plany wprowadzenia na rynek elektrycznego hipersamochodu elektrycznego na 4 poziomie autonomiczności przez tak niewielką firmę jak Rimac mogą wydawać się trudne do zrealizowania, jednak chorwacki producent dysponuje potężnym zapleczem technologicznym. Spółka ze Sveta Nedelja m.in. dostarcza akumulatory do modelu Koenigsegg Regera, zaś opracowany przez nią system inforozrywki oraz baterie trafią do Astona Martina Valkyrie.
Rimac wytwarza obecnie 100 zespołów akumulatorów rocznie, a w ciągu kilku następnych lat poziom produkcji wzrośnie do 5 000 – 10 000 sztuk.
autocar.co.uk, materiały własne